dimecres, 1 de juny del 2011

Enganys....

Potser jo he canviat; potser han canviat els temps. En qualsevol cas, els del meu partit no han fet el "refresh" que tocava a la seva aplicació de dades. Sento, amb els pressupostos de la Generalitat, un discurs vell i ranci que no té perdó perquè fins a l'any passat hem estat corresponsables dels pressupostos. Alguna responsabilitat devem tenir en el panorama actual,  no? I alguna cosa ens deuen voler dir els milers de votants que hem perdut!. Ens creiem molt llestos suposant que el que estiguem preveient és forçar l'aliança de CiU amb el PP; els podrem dir allò de: ho veieu, ja han tornat a pactar.... són dolents i de dretes....
Quan he sentit aquest matí que, amb el vot favorable d'en Laporta (que es mereix ell solet un reguitzell de posts inacabable), calia només l'abstenció d'Esquerra he pensat que el miracle es podia produir: potser podíem demostrar que hem escoltat, que hem entès, que hem après. Que deixarem que els qui han guanyat governin; ni tan sols ens cal donar-los suport, només no obstaculitzar. I no, el miracle no s'ha produït.
Només dic una cosa als dirigents preclars que creuen que forçant aquest pacte (que no sé si es produirà) haurem guanyat o haurem tingut la raó: molts ens en faran responsables. Jo mateixa ens en faré responsables. S'ha acabat el temps dels tacticismes, s'ha acabat el temps de parlar (moltes vegades sense saber què diem i a remolc de posicions estètiques) i ha començat el temps de la responsabilitat. Si no ho vam ser al govern (que em sembla clar que no ho vam ser, siguem-ho a la oposició).

Jo, que com moltes altres persones, no podré fer unes vacances com fins ara amb els meus fills perquè no tinc els diners. Jo, que com molts altres no sé com organitzar-me l'economia per arribar a finals de mes (i no tinc cap dret a queixar-me) n'estic fins al capdamunt d'estètica. Vull que permeteu aquest govern fer les coses com creu que les ha de fer (amb tots els pactes i discussions, partida per partida i euro per euro que calguin) i que no ens donem excuses. S'ha acabat el temps de les excuses. Per a tots. Se'ns acaba el temps....

1 comentari:

  1. M'agrada!
    No sabia que Esquerra havia votat en contra. És ben cert que fins ara no he posat les notícies...
    Però hi ha una cosa que no acabo d'entendre. No m'agrada el pacte CiU-PP, però és legal i legítim, des del meu punt de vista. El govern ha de tirar endavant i si la resta els posem pals a les rodes, com ho han de fer, si no?
    És obligació del govern buscar una majoria estable al Parlament. I què hi farem, amb el PP, sumen.

    ResponElimina